A BKV ismét bevezeti az elsőajtós felszállási rendet néhány járaton. Egyszer volt már ilyen, akkor este 8 után csak az első ajtónál lehetett felszállni. A rendszer néhány hónapon belül elbukott, mert az utasok morogtak, a sofőrök pedig nem vállalták a konfliktust az utasokkal. Hétfőtől újra megpróbálják, először néhány alvállalkozó által üzemeltetett, kisforgalmú járaton.
Fokozott ellenőrzést vezet be a BKV a 4-es és 6-os villamosok végállomásain május 25-étől, júniustól pedig egyes vonalakon bevezetik az első ajtós felszállási rendszert - tájékoztatta a közlekedési társaság pénteken az MTI-t.
A 4-es és 6-os villamos Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri, illetve Fehérvári úti végállomásán a legforgalmasabb reggeli és délutáni időszakban csak a jegyek és bérletek ellenőrzése után szállhatnak fel az utasok. A rendszert tavaly novemberben alkalmazták először, hatására az utasbiztonságon túl jelentősen nőttek a jegy- és bérleteladások - közölte a BKV.
Az ügyfélszolgálatra érkezett észrevételek összegzését követően a BKV az ellenőrzés folytatása mellett döntött, melynek továbbra sem a pótdíjazás, hanem éppen a büntetés elkerülése a célja - írták.
Június 2-ától a BKV kísérleti jelleggel bevezeti egyes járatain az elsőajtós felszállási rendszert is. Ennek lényege, hogy a buszokra csak az első ajtónál lehet felszállni, ezzel egy időben az érvényes jegyet, bérletet fel kell mutatni. A jeggyel nem rendelkező utasok a járművezetőnél megvehetik 400 forintért.
Az utazási jogosultságot valamennyi esetben az első ajtónál álló jegyellenőr vizsgálja, illetve a bevezetés kezdeti szakaszában besegít a járművezetőnek a jegyértékesítésben. A leszállásra természetesen a 2. és 3. ajtóknál lesz lehetőség, amit az ott szolgálatot teljesítő 1-1 fő biztonsági őr felügyel.
Az elsőajtós felszállási rendszert a BKV a 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon vezeti be.
A BKV közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy az átállás az első napokban nem lesz problémamentes, számítani lehet arra, hogy a buszok a megszokottnál valamivel többet állnak majd a megállókban. Az elsőajtós felszállás megvalósítása nem jár többletköltséggel, mert a szükséges létszámot átcsoportosítással oldják meg.
Utolsó kommentek