Az Utazó Kiskövet nemrég téligumi-tesztre kapott meghívót. Ilyet eddig leginkább csak a német ADAC-tesztekből ismertünk, ezért elmentünk a bemutatóra.
Két, Magyarországon gyakorinak számító típus egy-egy darabja, egy Suzuki Swift és egy Toyota Auris ácsorgott az Autóklub újpesti vezetéstechnikai pályáján. A Genertel által finanszírozott teszten az autókra 8-8 garnitúra abroncsot szereltek, és aztán kizavarták őket a szemerkélő esőben vészfékezni meg vészkormányozni, közben pedig műszerekkel mérték a lassulást és az oldalirányú csúszást. Az összehasonlítás kedvéért a 8 garnitúra között volt egy nyári és egy négyévszakos is, hogy legyen mindenféle összehasonlítási alap. A téligumik között volt drága Dunlop, és képviseltette magát a kínai Wen Li is, ami – legalábbis ránézésre úgy tűnt – egy iparikém-tanuló szedettvedett rajzai alapján készült hitvány kaucsuköntvény. Ha valaki használt már ilyet, legyen kedves kommentben írja meg, hogy milyen tapasztalatai voltak vele.
A teszt módszertanát Sesztakov Viktor, a Budapesti Műszaki Egyetem Gépjárművek Tanszékének doktorandusza, és Notheisz György irányítástechnikai mérnök dolgozta ki. Elmondásuk szerint hétköznapi autókra szereltek hétköznapi gumikat, gyári felnin, gyári beállításokkal. Az eredményt még nem tudjuk, állítólag a jövő héten a biztosító honlapjára felteszik őket.
Utolsó kommentek