HTML

Utazó Kiskövet

Írások egy sokat utazó közlekedésrajongó noteszéből

Ez megy Londonban

Linkblog

Utolsó kommentek

2009.04.11. 09:59 Utazó Kiskövet

Kikkel vacakol a Bamco?

Az nem titok, hogy a négyes metrót építő DBR élén korábban inkább politikai, mint szakmai vezetők álltak. Pár hónapja azonban egy általam (és szakmai körökben is) nagyrabecsült mérnök, Klados Gusztáv vette át az irányítást. Az építkezés egy kicsit simábban ment egy ideig, aztán az építők rájöttek arra, hogy Klados jóval keményebb tárgyalófél, mint elődei. Nemrég pedig az építés független mérnöke - megelégelve a mindenféle nyomást - feladta pozícióját. Ideiglenesen egy Kladoshoz hasonlóan nemzetközi szakértelemmel rendelkező mérnök vette át a feladatokat. nem csoda, hogy a Bamcónak most már jóval kevesebb lehetősége van tárgyalóasztal mellett szivatni a magyarokat. A mostanában kipattintott médiabotrányok egy újfajta hadviselést és üzletmenetet vetítenek előre. Alább a DBR Projekt Igazgatóság közleményéből szemezgettem.

A 4-es metró első szakaszának beruházói feladatairól szóló, a Fővárosi Önkormányzat és a BKV Zrt. között létrejött szerződés értelmében a BKV-nak a Főváros egyetértésével alkalmaznia kell egy független ellenőrző mérnököt a beruházói döntések és beruházás megvalósításának ellenőrzése érdekében, ezt a Főváros által az Európai Beruházási Bankkal között hitelszerződés is előírja. A megváltozott finanszírozási feltételeknek megfelelően az előkészítés lezajlott, a független ellenőrző mérnök közbeszerzési eljárásának kiírása folyamatban van.

A folyamatosság előmozdítása érdekében a BKV megbízásából ideiglenesen február eleje óta Vagács József okleveles építő-, szerkezetépítő mérnök látja el a független ellenőrző mérnöki feladatokat. Az egyetemi oktatóként is elismert szakember évtizedek óta foglalkozik műszaki tanácsadással, szakértőként részt vesz különböző peres eljárásokban, azon túl, hogy nem kis szerepet vállalt a budapesti 3-as metró tervezésében, többek között dolgozott tervezőként Münchenben, épített repülőteret Algériában, metróállomást Líbiában, részt vett az Anglia és Franciaország között épült „Csalagút” tervezésében. Alapító tagja mind a Magyar Mérnöki, mind a Magyar Építész Kamarának.

Feladatkörében folyamatosan tájékoztatta és tájékoztatja a jövőben is a BKV Felügyelő Bizottságát, megad minden tájékoztatást a 4-es metróval összefüggésben köttetett szerződések vonatkozásában is (melyekből immár közel 40 megtalálható a DBR honlapján), illetve bármikor szívesen áll a Fővárosi Közgyűlés rendelkezésére. Megbízólevele alapján a budapesti 4-es metró beruházás, valamint a kapcsolódó felszíni beruházások építési, kivitelezési munkáival összefüggő független ellenőrző mérnöki tevékenységek, szolgáltatások és ellenőrzések elvégzésével bízta meg a BKV az állandó független ellenőrző mérnök kiválasztásáig.

Mindezeken túlmenően a Fővárosi Közgyűlésnek készülő teljes körű, negyedéves metróbiztosi jelentés mellett a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetősége minden esetben eleget tesz a Fővárosi Közgyűlés, a szakbizottságok, illetve a Főpolgármesteri Kabinet meghívásának. A közvélemény szinte mindennapos és részletes tájékoztatásán túl a Főváros által kért szakmai tájékoztatást is minden esetben megadja. Valamennyi eddigi kérdésben, így az alagútépítés során kialakult nehézségek, a jelenleg látható véghatáridő, az EU támogatás helyzete, illetve a Bamco többletkövetelésinek tekintetében is megadta a kért tájékoztatást, mind a fővárosi képviselőknek, mind pedig a sajtó munkatársainak, ezáltal a főváros lakosságának.

Szólj hozzá!

Címkék: bkv metró dbr bamco klados vagács


A bejegyzés trackback címe:

https://kiskovet.blog.hu/api/trackback/id/tr651058686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.