HTML

Utazó Kiskövet

Írások egy sokat utazó közlekedésrajongó noteszéből

Ez megy Londonban

Linkblog

Utolsó kommentek

2009.04.14. 15:55 Utazó Kiskövet

Vállalhatatlanok a vadiúj villamossínek

Nemrég újították fel a villamospályát az Erzsébet királyné útján. Elég gyatrán sikerült, villamosközlekedésre például alig alkalmas. Most még morognak a BKV-sok és az utasok is emiatt. 

A síneket néhány hete cserélte ki egy alvállalkozó, de a villamosvezetők szerint most rosszabb közlekedni rajta, mint a felújítás előtt. A pályán ugyan már újra közlekednek a villamosok, de a BKV még hivatalosan nem vette át a munkát. Remélem, nem is fogja, és a vállalkozóval kijavíttatja a hullámávasútra emlékeztető pályát. Nem olcsó tévedés ez az alvállakozónak, mert felszedni a pocsék elemeket és újrarakni az egészet nagyobb munka, mint az egész felújítás.

12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kiskovet.blog.hu/api/trackback/id/tr201064710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boldii9 2009.04.14. 21:40:46

Sosem értettem a rossz csatornafedelek kérdését sem, amelyek itthon mindig megsüllyednek. Ja és azt, hogy sosem hallok arról, hogy garanciálisan milliókat vagy milliárdokat kapott volna vissza az állam.

Utazó Kiskövet · http://kiskovet.blog.hu/ 2009.04.14. 22:02:39

Vagy megsüllyednek, vagy magasan kiállnak... Az Erzsébet királyné útján holnap kezdődik a közúti felújítás, úgyhogy még ott is lehet csatornafedél-mizéria.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.14. 22:18:44

Én pár napja néztem egy nagyot amikor Újpesten jártam, pár éve újították fel a 12-14 villamost (emlékszem, 2005-6 körül rengeteget pótlóbuszoztam arrafelé), most meg megint fel van szedve az összes sín. Hihetetlen. Ugyanígy Szeged felé az M5 vadonatúj szakasza, ami tavaly nyáron már 10 km hosszan felújítás alatt áll. Ennyire nem tudunk utat, vasutat építeni?

chronos75 2009.04.14. 22:23:14

lenne valaha, valamilyen szankció.. minősíteni a cégeket, publikálni, nem tudom..

Metrós Bélabá 2009.04.14. 22:30:48

Nocsak, a szóvivő úr nem bír elszakadni a szakmájától...
De ha már ennyire nem bírja megvárni míg a sajtó rárepül, adhatott volna még infót a pórnépnek.
Pótoljuk akkor a hiányt:
VÉP Kft-nek hívják a kivitelezőt, valami offshore tulaj van emögött. Azaz csak a szokásos magyar politikai elit mutyija az egész.
Ez egy ilyen másodbanda, minden melót elvállalnak aztán olyan trágya munkát végeznek hogy szégyen. Mesélhetnék mi folyt a metrófelújításkor is... naszóval ez a cég leginkább feketelistán kéne legyen ehelyett tolják őket ezerrel. A kollégák itt ismerik mint a rossz pénzt mert máshol is gányoltak ám a BKVnak, dehát a szerződéseket a főnökök kötik.

OkoskaTo:rp 2009.04.14. 22:44:36

És nem lesz garanciális kijavíttatás, ellenben lesz kifizetés.

Krypton 2009.04.14. 23:48:56

@Gery Greyhound >: az angyalföldi forgalmi telep és a lehel közötti rész már 97ben fel lett újítva, a mostani viszont az angyalföldi ft-től nemtom meddig tart

senszey 2009.04.15. 01:39:23

@Gery Greyhound >: A néhány éve felújított szakasz a Forgalmi teleptől Újpest-Központig tartott, valamint a posta előtti résztől a Deák Ferenc utcai kanyarig. A most készülő szakasz a Központ és a Szent István tér között van. És ha sikerül jól megcsinálnuk, akkor picit jobb lesz a közlekedés, mert kivettek egy váltót, amit használtak szerintem.
Az Erzsébet Királynén a paneleket is kicserélték? Mert itt úgy tűnik alapos munka készül...

A.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.15. 08:27:16

@senszey: De most is a forgalmi telep és Újpest központ között vannak felszedve a sínek, illetve tovább Kápmegyer felé is (ott nem láttam hogy meddig, mert az Árpád úton mentem tovább)

alternat 2009.04.15. 08:37:41

Azért volt meghívásos pályázat, hogy az a cég amelynek emberei építettek először nagypanelos villamospályát, ne indulhassonak a pályázaton. Még az előző rendszerben kb. 20 kilométert építettek. (Ez a rendszer Magyar szabadalom volt, pár kilométert építettek külföldön is, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. És drága is volt.)

Az állami vállalatból alakult céc manapság vasútvonalakat újít fel.

Gbatchee 2009.04.15. 08:39:50

@Grey: A mostani felújítás során az Árpád út és az istván téri posta között lett felújítva a pálya. Jelen pillanatban az utolsó simításokat végzik a (sajnos ismét) nagypaneles pályán. (A villamospótló busz jár Angyalföld forgalmi telepig, mert csak így lehetett megoldani a pótlást. Az Angyalföld ftp. és Árpád út közti szakasz tavaly került felújításra.) A mostani felújítás során az árpád utat keresztező szakasz kimaradt, gondolom azt az Árpád úton esedékes felújítás során fogják kicserélni. (Remélem az Árpád út felújítása során már a sínek is visszakerülnek régi helyükre. Lásd. Újpest-újpalotai villamos terve. Tudom a kezem a bilibe lóg...)

SzaSza0909 2009.04.15. 08:45:59

@Gery Greyhound >: Az M5 felújítása a kecskeméti elkerülőn, illetve Kecskemét és Kiskunfélegyháza között volt, nem az új szakaszon.
Kettőből kettő mellé....