A múlt héten a BKV felmondott egyik alvállalkozójának, a Nógrád Volánnak.
A Nógrád Volán vezérigazgatója volt egy ideig Antal Attila, aki később a BKV-t vezette. Az ő idejében lett a Nógrád Volán a BKV alvállalkozója. Ezen a cégen kívül a VT-Transman szállít még BKV utasokat alvállalkozói szerződés keretében.
A cég állítólag nagyon drágán, 500ft/km körüli összegért dolgozott a BKV-nak, ellenben sok menetkimaradása volt.
Az alvállakozók munkájára sokáig azért volt szükség, mert a BKV-nak nem volt elég busza a Paraméterkönyvben által előírt mennyiségben, így a szerződésük megszüntetésére senki nem gondolt. Most azonban úgy tűnik, egyre közelebb van a 30 darabos használtbusz-beszerzés, és más újdonságok is várhatók.
Arról pedig már korábban írtam, hogy a VT-Transmannal most jól lehet alkudni, mert többségi tulajdonosa, az Arriva külföldön komoly veszteségeket szenvedett el. És úgy hírlik, mostanban sokat lobbizott a BKV-nál.
Update: az Index szerint a felmondás után megmaradó pénzből a Várban és a Gellérthegyen közlekedő midibuszok üzemeltetésére írnak ki pályázatot. A városüzemeltetési bizottság legutóbbi ülésén a midik lecserélése valóban szóbakerült.
Utolsó kommentek