HTML

Utazó Kiskövet

Írások egy sokat utazó közlekedésrajongó noteszéből

Ez megy Londonban

Linkblog

Utolsó kommentek

2009.04.28. 16:25 Utazó Kiskövet

A miskolci villamost féltik a forint gyengülésétől

A miskolci villamoshálózat fejlesztése ügyében a városvezetés a kormányhoz fordult és a napokban várja a választ, a megoldási javaslatot - tájékoztatta Káli Sándor (MSZP) polgármester az MTI-t.

A Népszabadság keddi számában ugyanis azt írta, hogy eredménytelenül zárhatja uniós pénzből finanszírozott közlekedési nagyberuházásait Miskolc, Debrecen és Szeged, mert a villamos- és trolibusz-beszerzéseket nagyon megdrágította a forint gyengülése. Káli Sándor közölte: amikor egyértelművé vált, hogy az uniós támogatás forintban érkezik és ezért sokat veszíthetnek az árfolyam miatt, azonnal a kormányhoz fordultak segítségért.

A polgármester szerint az árfolyamveszteséget - egy majdnem 40 milliárd forintos projektnél - egyetlen város sem tudja elviselni, miközben a villamosberuházást végig kell vinni.

A polgármester elmondta: mind a Gyurcsány-, mind a Bajnai-kormány konstruktívan állt kérésükhöz, a napokban várjuk a megoldási javaslatot. 

Miskolc számára az nem járható út, hogy csökkentik a projekt költségvetését, gyakorlatilag már a tervezésnél sem számolhattak tartalékkal, így nincs miből elvenni, más forrás pedig nincs - szögezte le Káli Sándor.

A miskolci villamosrendszer a város tömegközlekedésének a gerince, amely az elmúlt évtizedek alatt elhasználódott, tönkrement, ezért ennek fejlesztése nem városesztétikai kérdés, vagy úri passzió, ezért mindenképpen végrehajtják - tette hozzá.

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv mintegy 34 milliárd forint támogatást nyújt a bruttó 37,8 milliárd forintos, Zöld nyíl elnevezésű miskolci villamosprojekthez. A beruházással megújulhat a teljes villamospálya, a megállók, az energiahálózat, új járműveket vásárolnak, a meglévő Tátra típusúakat pedig alacsonypadlóssá alakítják, és meghosszabbítják a Tiszai pályaudvartól Diósgyőrig húzódó 1-es szakaszt 1,5 kilométerrel, a felső-majláth-i lakótelepig.

A beruházás költségeinek túlnyomó hányadát - 85 százalékát - uniós forrásból fedezik, a fennmaradó rész állami, illetve   önkormányzati hozzájárulás. A projekt a tervek szerint 2011-ben fejeződne be.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kiskovet.blog.hu/api/trackback/id/tr121091741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.06.16. 15:54:55

Ott sikerül régiből alacsonypadlóst csinálni...

Itt meg az alacsonypadlós középsőkocsi tervét dobták a TW6000-ek megérkezésekor, mondván: "nincs már rá szükség". Ha nem a legmagasabb padlómagasságú beszerzés után mondta volna még el is hinném...