HTML

Utazó Kiskövet

Írások egy sokat utazó közlekedésrajongó noteszéből

Ez megy Londonban

Linkblog

Utolsó kommentek

2009.05.20. 07:43 Utazó Kiskövet

Demszky már a 4-es metró harmadik szakaszát építi

Még a 2007 és 2013 közötti tervidőszakban kész támogatást nyújtani az Európai Unió (EU) a 4-es metró második szakaszának megépítéséhez - közölte brüsszeli tárgyalását követően Demszky Gábor kedd este az MTI-vel.

A főpolgármester Brüsszelből telefonon nyilatkozva elmondta, hogy az Európai Bizottság regionális politikáért felelős főigazgatóságának (DG Regio) képviselőjével, Michele Pasca Raymondo főigazgató-helyettessel folytatott megbeszélésen elvi megállapodásra jutottak abban: az unió által kifogásolt minden szerződést kiemelnek a projekt EU-s finanszírozásából, hogy a korábbi visszafizetési kockázatot elkerüljék. Egyetértésre jutottak abban is, hogy a metró harmadik szakasza keretében előkészítik a budaörsi virágpiac és a Rákospalota irányába történő meghosszabbítást.

Leszögezte: a 4-es metró finanszírozása kapcsán létrejött elvi megállapodás garantálja a beruházás stabil finanszírozását, illetve a vonal meghosszabbításával annak kiterjesztését oly módon, hogy mindez nem jelent többletterhet a magyar adófizetők számára, s nem éri veszteség sem az állami költségvetést, sem a fővárost.

Hozzátette, hogy az Európai Bizottság határozattervezete utalást tartalmaz Budapest közlekedésfejlesztési tervére, az abban javasolt korlátozásokra, a belváros tehermentesítésére, valamint a tömegközlekedés előnyben részesítésére.

A 4-es metró első szakaszának támogatási összegéből 60 milliárd forint körüli összeg visszatartásáról a múlt héten jelentek meg sajtóinformációk. Demszky Gábor ennek kapcsán az MTI-nek nyilatkozva csütörtökön kifejezte azt a reményét, hogy a visszatartott összeget a metró második szakaszához felhasználhatják majd. Az EU azt kifogásolta, hogy 2004-2005-ben 11 közbeszerzést nem az uniós előírások szerint, nyilvános eljárással, hanem meghívásos közbeszerzési eljárásokkal bonyolítottak le. Az unió szerint az ilyen közbeszerzések indokolatlanul szűkítik a versenyt, a magyar törvényeknek azonban maradéktalanul megfeleltek ezek az eljárások - jegyezte meg a főpolgármester.

A DBR projektigazgatóság múlt heti tájékoztatása szerint a 4-es metró finanszírozása az uniós támogatás nélkül is biztosított, az a magyar állam és Budapest közös feladata, 79:21 százalékos arányban. A támogatási kérelemben maximálisan 224 milliárd forintot kért a főváros az uniótól, ebből a 4-es metró 353 milliárd forintba kerülő első szakaszát támogatnák - rögzíti a közlemény.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://kiskovet.blog.hu/api/trackback/id/tr731132432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.