HTML

Utazó Kiskövet

Írások egy sokat utazó közlekedésrajongó noteszéből

Ez megy Londonban

Linkblog

Utolsó kommentek

2009.05.22. 19:41 Utazó Kiskövet

Mi akartuk, megkaptuk

A BKV ismét bevezeti az elsőajtós felszállási rendet néhány járaton. Egyszer volt már ilyen, akkor este 8 után csak az első ajtónál lehetett felszállni. A rendszer néhány hónapon belül elbukott, mert az utasok morogtak, a sofőrök pedig nem vállalták a konfliktust az utasokkal. Hétfőtől újra megpróbálják, először néhány alvállalkozó által üzemeltetett, kisforgalmú járaton.

Fokozott ellenőrzést vezet be a BKV a 4-es és 6-os villamosok végállomásain május 25-étől, júniustól pedig egyes vonalakon bevezetik az első ajtós felszállási rendszert - tájékoztatta a közlekedési társaság pénteken az MTI-t.

A 4-es és 6-os villamos Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri, illetve Fehérvári úti végállomásán a legforgalmasabb reggeli és délutáni időszakban csak a jegyek és bérletek ellenőrzése után szállhatnak fel az utasok. A rendszert tavaly novemberben alkalmazták először, hatására az utasbiztonságon túl jelentősen nőttek a jegy- és bérleteladások - közölte a BKV.

Az ügyfélszolgálatra érkezett észrevételek összegzését követően a BKV az ellenőrzés folytatása mellett döntött, melynek továbbra sem a pótdíjazás, hanem éppen a büntetés elkerülése a célja - írták.

Június 2-ától a BKV kísérleti jelleggel bevezeti egyes járatain az elsőajtós felszállási rendszert is. Ennek lényege, hogy a buszokra csak az első ajtónál lehet felszállni, ezzel egy időben az érvényes jegyet, bérletet fel kell mutatni. A jeggyel nem rendelkező utasok a járművezetőnél megvehetik 400 forintért.

Az utazási jogosultságot valamennyi esetben az első ajtónál álló jegyellenőr vizsgálja, illetve a bevezetés kezdeti szakaszában besegít a járművezetőnek a jegyértékesítésben. A leszállásra természetesen a 2. és 3. ajtóknál lesz lehetőség, amit az ott szolgálatot teljesítő 1-1 fő biztonsági őr felügyel.

Az elsőajtós felszállási rendszert a BKV a 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon vezeti be.

A BKV közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy az átállás az első napokban nem lesz problémamentes, számítani lehet arra, hogy a buszok a megszokottnál valamivel többet állnak majd a megállókban. Az elsőajtós felszállás megvalósítása nem jár többletköltséggel, mert a szükséges létszámot átcsoportosítással oldják meg.

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kiskovet.blog.hu/api/trackback/id/tr81137966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mizuha Daita 2009.05.25. 13:11:19

Hát én is kiváncsi leszek. Voltak nagyon szevedélyes viták pro és kontra...szerintem nagyon nehezen lehetne bevezetni. Nem csak az utasok, a BKV miatt is. De nem lehetetlen, lsd a vidéki nagyvárosok. Majd kiderül. :)

Utazó Kiskövet · http://kiskovet.blog.hu/ 2009.05.25. 19:31:45

Nekem semmi bajom nincs az ellenőrzéssel, évtizedek óta működik a köszön-mutat-továbbmegy kombináció. Ráadásul egy csomó nagyvárosban még több ellenőrzés van (kifelé-befelé minden állomáson), vagy éppen tetőtől-talpig vasrács mindenhol.
Az egyetlen hátránya ennek a dolognak, hogy a BKV olyan embereket tol előtérbe, akik
1, nem az ő alkalmazottjai,
2, reményvesztett emberek megalázóan kevés fizetésért.
És a legtöbb ember rajtuk keresztül alkot véleményt a BKV-ról. Ezen kéne változtatni, hogy az utasok végre nagymennyiségű jófej, kedves BKV-alkalmazottal találkozzanak.
Vidéken - vagy inkább nevezzük úgy: más magyar városokban - azért is könnyebb, mert ott kevesebb egymástól elszigetelt, önérzetes ember van. Kisebb városokban könnyebb közös nevezőre jutni, nagyvárosokban pedig vasszabályokkal lehet működni.

Szilágyi Károly 2009.05.26. 07:38:46

Tegnap kimentem a combinós végállomásokra, és a látottak alapján biztos, hogy nőni fog a jegyeladás. Az utasoknak viszont az a legnagyobb előny, hogy az őrök a végállomásnál végignézik a villamost, és lezavarják az ott egész nap hűsölő szatyros embereket. Ezután már csak az kéne, hogy ezeket a hajléktalanokat valamelyik támogató szolgálat emberei a szárnyaik alá vegyék.

A kacagó ember 2009.05.26. 11:34:01

@Szilágyi Károly: arra lennék kíváncsi, hogy mennyivel nőne a jegyeladásból származó bevétel, ha a 4-6-os összes megállójában lennének kallerek. Gyanítom egyből rentábilis lenne a működtetése :D

Szilágyi Károly 2009.05.26. 20:20:37

Sokkal. :) Viszont a szűk körúti peronokon nem lenne könnyű úgy bevetni az őröket, hogy az utasok is elférjenek. Inkább beléptetőkapuk kellenek a metróba, és elsőajtózás/kalauzok a feltáró buszjáratokra. Ezzel már nagyon jó eredményt lehetne elérni, és a zsúfolt gerincjáratokig már szinte csak a fizető utasok jutnának el, a maradék bliccelőt az ellenőrök már könnyen kordában tudnák tartani. Persze ez az ide hanyagul beírt két mondatom a valóságban rengeteg egyeztetést, nagy beruházást és sok ember felvételét igényli. De a magánvéleményem az, hogy ez egy jó út lenne a BKV-nak.

A kacagó ember 2009.05.27. 14:38:04

@Szilágyi Károly: Eek szerint a villamoson csak egyetlen eszköze van a BKV-nak arra, hogy kiszűrje a bliccelőket? Gondolok itt a "mozgó" ellenőrökre.