Elővárosi szárnyashajójáratokat indítana a Mahart-Passnave - jelentette be Spányik Gábor, a cég ügyvezetője. A terv akkor valósulhat meg, ha a "gazdasági és jogi akadályok eláhrulnak". Vagyis ha a cégnek sikerül pénzt szakítani a BKV bérleteiből.
Az InfoRádiónak adott interjújában Spányik azt mondta, hogy Leányfaluról, Pócsmegyerről, Százhalombattáról és Szentendréről indulnának 30-45 percenként a hajók Budapest belvárosába. Ez eddig nagyszerű hír, hiszen az elővárosokból autóval csak nagy dugók leküzdésével lehet reggelente bejutni a fővárosba. A HÉV is népszerű az elővárosi forgalomban, de a pályán fizikailag képtelenség 3 perc 45 másodperces időközönként sűrűbben vonatokat indítani, és ugyanígy nem lehet a most futó hatkocsis szerelvényeknél hosszabbakat közlekedtetni.
A Duna viszont széles, és teljesen kihasználatlan jelenleg.
A szebb napokat megért szárnyashajó-flotta pedig gyorsan képes utasokat szállítani, tehát a kapacitás odavándorolna, ahol szükség van rá.
Gyanítom, hogy például Pócsmegyerről megérné a dugóban ülés és a parkolódíj fizetése helyett hajójegyet venni. A Passnave azonban mégis onnan szeretne pénzt szerezni, ahol már most sincs elég: a Budapest Bérletből. A havi 9000 forint már így is elég magas, tovább emelni nem érdemes. Sőt, valószínűleg az utasok sem örülnének neki, ha egy olyan szolgáltatásért kellene pluszpénzt fizetniük, ami most még teljesen idegen a közlekedési szokásoktól. A jelenlegi bérletárakból pedig a BKV sem tudja kigazdálkodni a működéshez szükséges pénzt, mert a jelenlegi hálózat üzemeltetése többe kerül, mint amennyit az utasok és az adófizetők a BKV, a MÁV és a Volán szolgáltatásaira befizetnek.
Vagyis jó ötlet a hajózást bevonni a közösségi közlekedésbe, de a bérletrendszerbe most belépni csak az állami pénzek lenyúlása lenne. Cáfoljatok meg, ha rosszul látom.
Utolsó kommentek