HTML

Utazó Kiskövet

Írások egy sokat utazó közlekedésrajongó noteszéből

Ez megy Londonban

Linkblog

Utolsó kommentek

2009.02.18. 11:11 Utazó Kiskövet

Szigorítják a BKV műszakiját

 

A BKV-nak elég ciki volt, hogy nemrég kettétört egy busz az Astoriánál. Némi hezitálás után a cégnél megszigorították és megváltoztatták a műszaki ellenőrzéseket.

Balogh Zsolt műszaki (és általános) vezréigazgató-helyettes a múlt héten utasításba adta, hogy át kell alakítani a buszok ellenőrzését a közlekedési vállalatnál. Első lépcsőben ki kell dolgozni egy műszaki szempontrendzsert és ütemezést, ami elsősorban az anyagfáradásra terjed ki. A napi műszaki ellenőrzéstől különböző vizsgálat módszertanát máig kellett kidolgozni, péntektől pedig már ez alapján is kell vizsgálni a buszokat. Ezután pedig azonnal kell tenni a vizsgálatok alapján szükséges intézkedéseket is. Sőt, 27-ig külön tervet is ki kell dolgozni, hogy ezeket hogyan lehet folyamatosan megcsinálni. Remélem, hogy ez tényleg javít a műszaki állapotokon.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kiskovet.blog.hu/api/trackback/id/tr87950232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

8Gbit 2009.02.18. 18:08:19

A műszaki vizsga egységesen vonatkozik minden járműre. Az meg,hogy a BKV a saját buszait maga vizsgáztatja egyenesen nevetséges és szépen példázza,hogy minden csak papíron van rendben a buszok többségével. Az ÁNTSZ-el is megvizsgáltatnám, a buszokat, metrókat és villamosokat,hogy elégé tiszták-e,mert én úgy veszem észre,hogy ez is csak papíron történik meg vagy csak nagyon ritkán takarítják ki rendesen. Néhány minta után kiderülhet 1-2 érdekes dolog.

Annyi jó hír,hogy legalább úgy csinálnak mintha érdekelné őket ez a műszaki állapot vizsga, meglátjuk mi lesz belőle ténylegesen.

megmondomatutit 2009.02.18. 18:30:09

Tegnap az egyik busznak hátul egyik lámpája se világított: BPI 381. Nehezen lenne hihető hogy amikor kijött a garázsból még mindkettő működött. A nem kicsit forgalmas Rákóczi úton, a 178-as viszonylaton járt.

Gyulimali 2009.02.18. 20:17:30

És, mégis, a BKV hogyan gondolja teljesíteni a menetrendet akkor ezután? Eddig is 2-3 éve már nagyon látványosan a fogyatkozó járműpark teljesítményéhez igazították a menetrendet, és nem az utasok VALÓDI igényeihez...

Gerardus A. Lodewijk 2009.02.18. 21:09:22

Szigorú műszaki ellenőrzésre természetesen szükség van, és balesetveszélyes állapotú járművek nem közlekedhetnek, ez számomra egy pillanatig sem kétséges.
De ne reménykedjünk, ennek bizony járatritkítás lesz a vége, mert kellően szigorú ellenőrzés esetén egyszerűen nem lesz elég az ellenőrzésen megfelelőnek ítélt járműpark. Utána pedig esetleg még egy szaftos kis áremelés is jöhet, mert végül új járműveket kell venni. Szóval attól tartok, ebből sehogy se lehet jól kijönni.

., (törölt) 2009.02.18. 21:44:43

Bkv após jóvoltából elmondanám, hogy minap mikor lerobbant. Öten álltak már előtte a garázsban mert nem volt busz amit kiadhattak volna. Ami van, az mind kint van, akár jó, akár nem. Aztán megy ameddig a sofőr úgy itéli, hogy még tud menni, és még meg tud vele állni. Hol van itt a tisztaság, igényesség?
Sokadrangú dolog. Legfeljebb az oktatáson tanítják a sofőröknek, de kérdem, ők ebben az ügyben mit tehetnek?
süti beállítások módosítása