Megszűnt a cég, nincs kártérítés. Legalább 300 millió forintot bukott a BKV az Ikarus alacsonypadlós buszai miatt. Az utóbbi években több is kigyulladt, átalakították azokat, de ennek árát a gyártók nem fizették ki, és nem is fogják. Ugyanis jogutód nélkül megszűnt a cég - adta hírül az RTL Klub Híradója. Persze nemcsak alacsonypadlós buszok égtek, nemrég egy 415-ös is kiégett. Azokat nem alakították át.
2002. decemberében borult lángba az első 412-es Ikarus. Ezek voltak a BKV első alacsonypadlós buszai. Egymás után gyulladtak ki és több jármű teljesen kiégett. A cég szerint azért, mert hiányzott egy vastag fémlemez az utastér és a motortér között. Ennek kellett volna megakadályoznia a tűz terjedését. A BKV beszereltette a lemezeket, és ennek költségét a gyártóktól akarta beszedni. Pert is indítottak.
„Ezek a vállalatok 2007-ben megszűntek jogutód nélkül, így most se bírósági eljárás, se kártérítés nincsen” – mondta Szilágyi Károly, a BKV szóvivője.
A 114 busz átalakítására költött 300 millió forintot így senki nem fizeti meg a társaságnak. Az átépítésre szükség volt, a tűz is ezt bizonyítja. Hosszú szünet után a múlt heten borult lángba egy újabb alacsonypadlós 412-es Ikarus. A sofőr időben észrevette a tüzet, senki nem sérült meg, és a tűzálló lemeznek köszönhetően a busz sem égett ki teljesen.
Utolsó kommentek