A Nemzeti Közlekedési Hatóság visszavonta a BKV működési engedélyét, és hat hónapra ideiglenes működési engedélyt adott. Indoklás alább.
A hatóság – amelynek vezetője is, sajtóosztálya is ideiglenes – nem adott ki egyetlen hangot sem erről. Az MTI tudósításából ismerhettük meg a történetet, a Főpolgármesteri Hivatal adott hozzá indoklást, szerintük a cég pénzügyi helyzete miatt döntöttek így. Muhaha, ahogy az indexes bloggerek mondanák. A NKH közlekedési hatóság, nem pénzügyi, nem kéne szerepet téveszteni.
Különösen, hogy a BKV járműparkja sírásra készteti a járművezetőket, és a hatóság vizsgálatai is rendre elmarasztalták a céget. Eddig azonban mindig kapott 30 napos határidőket a cég, hogy a selejtezésre érett buszait újra forgalomképes állapotba hozza. Most valahogy nem zavarta a hatóságot a kettészakadó csukló, a kieső ajtó, vagy éppen a lyukas padlólemez. Nem, ők inkább a pénz miatt aggódnak.
A buszok állapota ugyanis már senkit nem érdekel. Tarlós István nemrég kijelentette: új buszokat a BKV már nem vesz, a kivénhedt Ikarusokat alvállalkozókkal pótolják. (Ez önmagában nem baj, a Kiskövet drukkol az új rendszernek, bár egy könnycseppet azért elmorzsolunk azokért a buszosokért, akik 30-40 évet húztak le a BKV-nál, és most valószínűleg kicsúszik alóluk a talaj.)
Sokkal fontosabb a pénz, a főpolgármester a BKV 80 milliárdos banki adósságánál is jobban aggódik a több száz milliárd forintos belső adósságért, vagyis az elmúlt években elmulasztott fejlesztésekért és forráspótlásokért. Az NKH fura, mondhatjuk pályán kívüli aggodalma így már érthetőbb egy kicsit, és sokat segíthet a főpolgármesternek pénzt összekalapozni a fővárosi közösségi közlekedés helyreállítására.
Update: végül kijött a határozat, ami szerint a Libegő és a vasúti szakág engedélyét vonták be, egy hónapos határidővel. A kiszervezni kívánt buszágazat - aminek legalább 1000 új járműre volna szükség - nem szerepel az NKH által kifogásolt ágazatok között.
Utolsó kommentek