Azt írja a Ferihegyi repülőteret üzemeltető cég, hogy – miután kirúgta a Zóna Taxit, leszerződött a Főtaxival. És szerintük ez jobb lesz és olcsóbb, és az utasok örülni fognak. Üzenem: egy frászt örülünk.
Nem szeretném minősíteni a Zóna Taxi szolgáltatását, azt megteszik helyettem sokan. Csak annyit tennék hozzá, hogy a zónás sofőrök magatartása nagyrészt a taxitársaság irreális pénzügyi elvárásai miatt ilyen. A sofőröknek havi 160 ezer forintos tagdíjat kell fizetniük azért, hogy dolgozhassanak. Ezután jön az autó ára, a benzin, a biztosítás, a javítás, és valamiből meg is kell élniük. Ehhez naponta legalább 10 fuvart kell teljesíteniük, különben nem marad egy fillérjük sem. Ennek köszönhető, hogy a városban száguldoznak, hogy minél hamarabb visszaérjenek a reptérre, és újra legyen utasuk. Nem gonoszságból nyomják, hanem kényszerből. Egy-egy fuvarért legfeljebb 4000 forintot kérhetnek (honlapjuk szerint), és állításuk szerint két fuvar között nagyjából 1,5-2 órát állnak sorba, mire utashoz jutnak. Ebből kevés logikával kikövetkeztethető, hogy nem fogják sem az utasokat, sem a többi közlekedőt kímélni, mert futnak a pénzük után.
Namármost. A Zónát kipenderítik, mert „nem elégedettek a szolgáltatással”. (A valóságban szerintem a Budapest Airport kevésbé aggódik az utasok elégedettsége miatt, az már inkább aggasztja őket, hogy a Zóna – különféle indokok miatt – állítólag nem fizet az Airportnak, pedig a szerződés szerint a repteret megilleti havi néhánymillió forint a kizárólagosságért cserébe.)
Jön hát a Főtaxi. Ez a cég egy kicsivel drágább a Zónánál: a külső budai kerületekből 5100 forintért viszi az utasokat a reptérre. A sofőröktől pedig azt hallottam, hogy aki a reptérről akar dolgozni, annak 210 ezer forintos tagdíjat kell fizetni. Igen, 50 ezer forinttal többet, mint a zónásoknak. Ebből elég jól előrevetíthető, hogy a főtaxisok még jobban át fogják vágni az utasokat, és még többször fogják veszélyeztetni a többi közlekedőt, mert nekik nem futni, hanem egyenesen száguldani kell majd a pénzük után.
Ha ez előre látható, akkor vajon miért velük szerződik az utasok elégedettségéért aggódó Budapest Airport? Azért, mert a Főtaxinak elsősorban az éjszaki életben vannak jó kapcsolatai, ahol az „erélyes megoldások” nem ismeretlenek. Vagyis a reptér azt a céget választotta, amelyik valószínűleg sakkban tudja majd tartani a zónásokat, és adott esetben megakadályozza a nyíltszíni verekedéseket.
Az Airport nem tett ezzel semmi meglepőt, az előző taxitenderen is azért nyerhetett a Zóna, mert ők tudták legjobban törvényessé tenni a korábbi maffiózószerű taxizást. Vagyis a Főtaxival pont ugyanott tartunk, mint a Zónával 5 évvel ezelőtt.
Utolsó kommentek