Az EU nyolcmillió euróval támogatja azt az előkészítő tanulmányt, amely a Keleti Pályaudvar-Miskolc-Nyíregyháza vasútvonal modernizálásához kell. A magyar programon kívül 10 vasúti fejlesztési projektet finanszíroz az EU a Trans-European Transport Networks (TEN-T) nevű program keretében. Alább kiderül, hogy mások mennyit kaptak.
Az EU vasútfejlesztési projektjei keretében 2007 és 2013 közötti építésekhez lehet pénzt szerezni.
Lyon-Torino között alagútépítéshez hozzáférés 4,7 millió euró
Ugyanitt tervek és építési munkák a határmenti szakaszon 671,8 millióért
Ronchi dei Legionari és Trieszt között tervezés 24 millióért
Trieszt-Divaca között tervek 50,7 millióért
A Brenner-alagút déli kijáratához kapcsolódó tervek és munkák 58,8 millióért
Erfurt és Halle között pályaépítés 57 millióért
Kundl és Baumkirchen között pályaépítés 58,3 millióért
Pályaépítés a Brenner Alagútban 592,6 millióért
Tervek ugyanide 193,5 millióért
És végül a genovai csomópont átépítése Volti és Brignole között 5 millió euróért.
Azt hiszem, szerények voltunk a magunk nyolcmillió eurós terveivel. Még mondja azt valaki, hogy nem érdemes mérnöknek tanulni.
Utolsó kommentek