Megnyerte a BKV midibusz-tenderét az Orangeways. Erre az eredményre számítottunk már tavaly is, az eredményhirdetés időzítésével azonban hosszútávra üzentek a BKV dolgozóinak. De vajon mit?
A midibusztender eredménye már évek óta a levegőben lógott, tudjuk, hogy kik pályáztak, és azt is tudjuk, hogy ki adta a legjobb ajánlatot. Sőt, azt is tudjuk, hogy a Kóka János közeli ismerősének mondott Kedves Ferenc cége pillanatnyilag Magyarország egyik legjobb buszos vállalkozása. A narancssárga luxusbuszokon lévő fedélzeti büfé, wifi, kényelmes székek az összes Volán-vállalat vezérigazgatójára frászt hoznak. Érzik, hogy a jobb minőségű konkurencia egyhamar megölné a legtöbb Volán vállalatot. Nem véletlen, hogy nagyon keményen lobbiznak az aktuális kormányzatoknál, hogy ne engedjék tovább terjeszkedni a magánvállalkozást.
Szóval sok éves toszakodás után végre kihirdették, hogy egy jól működő vállalkozás fogja a fővárosi midbuszos vonalakon az utasokat szállítani. Az erről szóló szerződést pedig nem a BKV köti meg, és ez itt a lényeg.
Az Orangeways ugyanis nem Kocsis István BKV-vezérigazgatóval szerződik, hanem a közösségi közlekedés fenegyerekével, a kölyökképű Vitézy Dáviddal, aki a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Ezentúl ugyanis a BKK közvetlenül köt közszolgáltatási szerződést a buszos vállalkozásokkal, a BKV-t egyszerűen kibillentették ebből a pozícióból. A BKK fogja ezentúl kiválasztani a partnereket, ő köt velük szerződést és adja a megrendelést, ő adja el a jegyeket, és ő is fogja ellenőrizni a szolgáltatást. És ez jó.
Sok BKV-dolgozónak (és vezetőnek) ugyanakkor keserű üzenet ez: Barátaim, a BKV így veszíti el a járatokat. Ha nem lesztek versenyképesek, a saját térfeleteken, a saját járataikon veszítitek el a meccset, és lesztek munkanélküliek. És üzenet ez az eddig alvállalkozóknak, a Csiki-Begének, a Nógrád Volánnak és a VT Transmannak is: már nem ér semmit az eddigi kapcsolatotok, kapjátok össze magatokat, különben csomagolhattok. Ja, és üzenet Dr. Kocsisnak is: ne hidd, hogy nagyvállalat marad a cég. Sőt, ne hidd, hogy egyáltalán megmarad.
Utolsó kommentek