A címben idézett megállapítás szép és jó, valószínűleg sokan használnák. De a jó ég mentsen meg minket attól, hogy a fővárosi autósok négyötöde tényleg használni is karjon ilyeneket. Budapesten ugyanis 600 000 (leírom betűvel is, ahogy a csekken szokták a postán: hatszázezer) személygépkocsit regisztáltak - és nem számoltam az aglomeráció 400 ezer autójával). Ez azt jelenti, hogy 520 ezer parkolóhelyet kellene kiépíteni - és ennyivel több utast kellene tudni a BKV-nak szállítania. A Belvárosban viszont cserébe újra lehetne fű, hallanánk a madarak füttyét, és a Nagykörúton végig kiülős kávézók nyílhatnának. Szóval szép lenne, de most lássuk a Szonda-Ipsos felmérését, ahogy arról az MTI beszámolt:
A fővárosiak ösztönöznék a lakosságot a közösségi közlekedés használatára, ugyanakkor parkolóházakat és mélygarázsokat akarnak a belvárosban. A Szonda Ipsos felméréséből kiderült az is, hogy a budapestiek fele egységes parkolási díjat szeretne.
A budapestiek négyötöde, 82 százaléka egyetért azzal, hogy minél több P+R parkolót kellene építeni, így lehetne az autósokat a közösségi közlekedés használatára ösztönözni, állapította meg a Szonda Ipsos közvélemény-kutató cég januári, reprezentatív felmérése, amelynek eredményéről Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes sajtóirodája tájékoztatott csütörtökön.
A 10 ezer fővárosi lakos körében végzett felmérés szerint a megkérdezettek több mint kétharmada (69 százaléka) rendkívül fontosnak tartja, hogy mélygarázsok, parkolóházak épüljenek a város központjában. Az adatok azt mutatják, minden második budapesti (51 százalék) áll ki az egységes parkolási díj bevezetése mellett.
A közlemény szerint a felmérésből kiderül az is, hogy a fővárosi autósoknak a legnagyobb problémát a parkolás biztonsága és a parkolóhelyek száma jelenti. Az V., a VI. és a VII. kerületben élőknek okozza a legtöbb fejtörést a parkolás.
Emlékeztetnek arra, hogy Hagyó Miklós előterjesztésére a főpolgármesteri kabinet decemberben felkérte az Fővárosi Önkormányzat cégét, a Parking Kft.-t, hogy dolgozza ki a fővárosi parkolási stratégiát. A Szonda Ipsos a Parking Kft. megbízásából készítette el a felmérést arról, miként vélekednek a budapestiek a parkolási helyzetről.
A parkolási stratégiához kapcsolódó rendelettervezetet a Fővárosi Közgyűlés várhatóan április végén tárgyalja.
Utolsó kommentek